2012. május 11., péntek

DIY - ékszertartó

A mai bejegyzés egy DIY lesz, mivel régóta csak egy gyertyatartón lógtak a nyakláncaim, ezért eldöntöttem, hogy csinálok neki egy rendes tartót. Ha jól emlékszem Csipkelány egyik videójában volt benne ez a technika.


KELLÉKEK

1. 
parafatábla

2.
szövet

3.
ragasztópisztoly

1. lépés
mérés, vágás


A parafatáblát a Tescoban vettem 500.-ért. A mérete 30x40-es, mert úgy gondoltam ez elég lesz az én ékszergyűjteményemnek (szerencsére igazam lett). A párom anyukájától kaptam két régi bútormintát, először rámértem, majd nagy nehezen (nem vitte az olló) kivágtam a megfelelő formára.

2. lépés
ragasztás



Először a sárgát ragasztottam fel, mert abból kevesebb volt, így a naranccsal kellett eltakarnom a kimaradt részeket. Először az oldalait ragasztottam oda, majd a közepét. Miután megszáradt a sárga (ragasztópisztollyal ez kb. 1 perc), jöhetett rá a narancs. Itt kicsit több ragasztó kellett, hiszen egy másik szövetre ragasztottam rá, nem közvetlen a parafatáblára.

3. lépés
igazítás


Végül a kiálló széleket belevágtam a keretbe és készen is vagyunk vele. Tudom nem néz ki valami profin, de feldíszítve nem látszik, hogy nem az.

4. lépés
díszítés


Így néz ki teljes valójában, az összes fülbevalóval és nyaklánccal, és szerintem egyáltalán nem lehet észrevenni az apró hibákat, amiket a ragasztás során vétettem. 
(egyébként a szobám fala sokkal szebb, csak a fényképező miatt ilyen a színe.)


Felülre olyan nyakláncokat raktam, amik nem szerettem volna, ha összegabalyodnak a nagyobbakkal.



A kimaradt szélekre és a nyakláncok közé pedig a fülbevalóimat raktam. Az akasztósakat egyszerűen a szövetbe szúrtam, míg a bedugós fülbevalókat belenyomtam a parafatáblába (ez nem volt egy egyszerű feladat, révén nem mindegyiknek volt elég hosszú a szára). Természetesen a bedugós fülbevalók végét szépen eltettem egy dobozba, hogy ne vesszenek el.


A hosszú nyakláncok pedig legalulra kerültek.

A feladatom még annyi lesz az új ékszertartómmal, hogy másfajta rajzszöget szerezzek be, ugyanis ezek a gömb alakúak laposak és nagyon nehezen tartják meg a nyakláncokat. Olyat kell majd vennem, aminek van egy kiálló pöcke, hogy rendesen rá tudjam akasztani őket, de addig is maradnak ezen.

Nektek hogy tetszik?

8 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és szép! Illik a szobádhoz is színben.

    VálaszTörlés
  2. köszi szépen :) igen, direkt választottam ezeket a színeket :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. szerintem nyugodtan próbáld ki :) egyáltalán nem drága és nem is időigényes beruházás. bárki meg tudja csinálni :)

    VálaszTörlés
  5. :) nincs mit, ha megcsinálod küldj róla képet! :))

    VálaszTörlés
  6. Tök jó, nekem is ilyen színű szobám van;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az enyém már csak volt, mert elköltöztünk. na de majd ha saját lakásom lesz :)

      Törlés

Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagyon örülök, hogy írtál! Amint tudok, válaszolok rá. Legyen szép napod! :)
Puszi, Dotty ♥