2012. május 14., hétfő

hajápolási rutin

A mai bejegyzést Dii kérésére készítettem el, és a hajápolási rutinomról fog szólni.



Először is pár szót a hajamról. Körülbelül 13 éves koromban nagyon erősen elkezdett korpásodni és zsírosodni a hajam. Sajnos ez a mai napig is tart. Személy szerint inkább a korpásodás megszüntetésére helyezek nagyobb hangsúlyt, mivel szerintem a zsírosodást meg lehet oldani azzal ha többször mosunk hajat. Épp ezért rengeteg korpásodás elleni sampont kipróbáltam, de nem nagyon váltak be.

Nézzük miket használok:


 Az All about shine Cleansing anti-dandruff sampont használom jelenleg. A terméket a Tesco forgalmazza, saját márkaneve alatt. 

"Az All about shine korpásodás elleni sampon speciális összetétele bizonyítottan csökkenti a korpát. Mindennapos használatra alkalmas, olyan gyakran moshatja meg haját, amilyen gyakran szükséges. Haját lággyá és könnyen kezelhetővé teszi." (Tesco)

Összetevők
A Krémmánia oldaláról szedtem össze őket, mivel maga a sampon nem volt fent. Megmondom őszintén én nem sokat szoktam foglalkozni az összetevőkkel, de tudom, hogy sokan ezek szerint döntenek.



Nekem úgy tűnik, hogy ebben a samponban 2 összetevő kivételével (illatanyag, tartósítószer), csak hasznos és nem káros anyagok szerepelnek, szóval ezt is a pozitívumokhoz írhatjuk.


Maga a sampon olyan tipikus sampon illattal, míg a színe egy kicsit kékes beütéssel rendelkezik. Hajmosásnál kétszer samponozom át vele a hajamat, de csakis a hossza miatt.

Azt kell mondjam annak ellenére, hogy Tescos termék, nagyon megvagyok vele elégedve. Ennél jobb nem is történhetett volna a hajammal. Csodákra képes! Hajmosás után közvetlen eltünteti a korpát, nem úgy mint más termékek, aminél hiába mostam át 2x-3x a hajam, akkor is maradt a fejbőrömön.



Hoztam nektek egy képet a hajam jelenlegi állapotáról. Tudnotok kell, hogy kb. 1,5 hete mostam hajat, aki olvasta a Vágassak, ne vágassak bejegyzést, az tudja, hogy rettentően gyűlölök hajat mosni.
Azt hiszem a kép magáért beszél. Bár a hajam már elég zsíros, korpának szinte nyoma sincsen. Nem azt mondom, hogy nincs, de ahhoz képest amilyen régen volt, ez semmi! Hozzáteszem mielőtt ezt a sampont kezdtem el használni, már 2-3 nap után ilyen állapotban volt.

ár: 300-400.- (nem tudom pontosan, mert anya vette és nem emlékszik rá)
kiszerelés: 300 ml

Tipp: Ha például zsíros a hajtöved, a felesleges olajat nemcsak a hajadról kell eltüntetni. Tegyél egy vattapamacsra varázsdió kivonatot, és itasd át vele a hajvonaladat és a választékodat, majd hűs vízzel öblítsd le. A korpásodás ellen teafa olajjal harcolhatsz - csak adj hozzá a szokásos samponodhoz néhány cseppet.



Kondicionálónak az Oriflame nature secrets anti-dandruff burdock & grapefruit-ot használom.

"A tápláló balzsam bojtorján- és grépfrútmag-kivonatot tartalmaz. Gyengéden hidratálja és könnyen kezelhetővé teszi a hajat. Repcemagból nyert természetesen kondicionáló összetevője fényessé és simábbá varázsol." (Oriflame)

Összetevők
Ezt is a Krémmánia oldaláról szedtem össze.


Ez a termék is szinte csak természetes anyagot tartalmaz, szóval ebből a szempontból is pozitív.


A kondicionáló egy krémesebb, fehér folyadék, amelynek egy különleges krém és gyümölcs keverék illata van. Hajmosás után, nedves hajra viszem fel, a leírás szerint 3 percig kellene rajta hagynom, de én inkább az 5 perc híve vagyok, ezután leöblítem. A hajam sokkal selymesebb és könnyen fésülhető lesz tőle.

ár: 950.-
kiszerelés: 250 ml

Tipp: Ha kondicionálót használsz, akkor ne úgy vidd fel a hajadra, mint egy sampont. Tegyél belőle a kezedbe, és simítsd végig a tincseiden anélkül, hogy a fejbőrödhöz érnél. Így ápolhatod a hajad anélkül, hogy feleslegesen támadnád meg a fejbőrödet. 


DIY tipp:  Ha élettelenül lógnak a tincsek a fejeden csak fogj egy tálat és keverj össze benne egy tojássárgáját, fél csésze mézet, két evőkanál olívaolajat és két kis lereszelt érett avokádót. Vidd fel a hajadra a masszát, és hagyd fenn egy-két órát (addig, amíg meg nem szárad). Ezután a szokásos samponoddal mosd ki a hajadból.

Hát ennyi lett volna az én kis hajápolási rutinom. Sosem foglalkoztam különösebben a hajammal, örököltem a dússágát, az egészségét és azt is, hogy gyorsan nő. Semmilyen töredezésgátlót, hajnövekedés serkentőt vagy hajvégápolót nem használok, egyszerűen samponozok és kondicionálok.


Mi a véleményetek? Ti mit használtok?

2 megjegyzés:

  1. Oh, köszönöm. Még mindig irigyellek, hogy hosszú és egészséges hajad van :)
    Ez a varázsdió kivonat pedig érdekel, hol lehet beszerezni? Te már próbáltad?

    VálaszTörlés
  2. nincs mit. nem próbáltam még a varázsdiót de sok helyen olvastam róla, hogy hasznos és plusz jó tulajdonsága, hogy nem csak erre lehet használni. olyan gyógyszertárban vagy gyógynövényboltban tudod beszerezni, ahol árusítanak homeopátiás szereket is. a legtöményebb kivonat a Hamamelis tinktúra, ez folyadék, általában 1:10 arányú hígításban használhatod attól függően, mire szeretenéd alkalmazni( visszértágulat, aranyér, arcápolás...), de biztos vagyok benne, hogy segítenek neked az ott dolgozók. :)

    VálaszTörlés

Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagyon örülök, hogy írtál! Amint tudok, válaszolok rá. Legyen szép napod! :)
Puszi, Dotty ♥