2012. június 20., szerda

DIY - design lámpa

Sajnos nekem nem sikerült megvalósítanom ezt a DIY projektet, így utólag vissza gondolva valószínű rossz keményítőt vettem. De gondoltam leírom nektek, hátha valakinek sikerül.


HOZZÁVALÓK

háztartási keményítő
pamut fonal
kézkrém / vazelin
labda / lufi

1. lépés

Készítsük el a keményítőt a dobozra írtak szerint, mindenképp olyat vegyünk ami ragadós lesz, ha előkészítjük, nem pedig folyós. A párom anyukája és az enyém szerint is por állagú keményítőt kellene ehhez használni. Ezután áztassuk be a fonalat a keményítőbe, mindenképp pamut fonalat használjunk, hiszen a szintetikus nem fog rendesen megkeményedni.


2. lépés

A labdát, lufit fújjuk fel és akasszuk fel valahova, körülbelül váll magasságba. Én lejjebb raktam, meg is szenvedtem vele, mert állandóan emelgetni kellett a labdát. Ezután kenjük be kézkrémmel vagy vazelinnel, hogy a ragasztós fonal később ne ragadjon hozzá.


3. lépés

Az előkészített fonalat kezdjük el körbe rátekerni a labdára, ezután mozgassuk mindenfelé, hogy másfajta szögből is rá tudjuk tekerni a fonalat. Ha úgy érezzük eleget tekertünk rá és tetszik az összkép akkor nincs más teendőnk, mint várni 1-2 napot, míg megkeményedik a fonal.



4. lépés

Ha megkeményedett a fonal, akkor vágjunk az aljára, vagy valahova a tetejére egy jó nagy lyukat, ezen keresztül tudjuk, majd kicserélni a villanykörtét. Engedjük le a labdát, vagy a lufit és a lyukon keresztül vegyük ki a burából. Ha mindent jól csináltunk és a keményítő is a kezünkre játszik, akkor a labda formájára megszilárdult fonalburát kapunk. Már csak a huzalt kell elhelyezni és felszerelni a plafonra.

VIDEÓ
Ebben a videóban láthatjátok is az elkészítés menetét. 


Ezt a lámpaburát igazából Anyukám szülinapjára szerettem volna elkészíteni, 3x próbálkoztam meg vele, többféle fonallal, míg végül rájöttem, hogy a keményítő a ludas. Nem próbáltam meg még egyszer, mert nem akartam megint pórul járni és így is elég rosszul érintett a kudarc, de lehet egyszer majd újra megpróbálom.

Ha valakinek sikerül szívesen fogadom a képeket, tapasztalatokat.

Nektek, hogy tetszik?

14 megjegyzés:

  1. Nekem sikerült megcsinálnom. Sima fehér flakonos háztartási keményítőt vettem hozzá azzal sikerült.
    Mondjuk mikor megszáradt és kivettem belőle a labdát a fonalak között maradt egy vékony réteg megszáradt keményítő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is flakonos keményítőm volt. :/ de biztos nem a fonal volt a baj, mert 3 fajtával próbálkoztam és elég kizártnak tartom, hogy mindegyik rossz volt. örülök, hogy neked sikerült. :)

      Törlés
  2. Jajj ezzel már én is szemeztem, olyan jól mutat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha sikerül megvalósítani akkor igen :)

      Törlés
  3. ez baromira tetszik, bár rendszeres aerobikozóként kicsit sajnáltam a fit ball-t.=]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem kell kilyukasztani, csak leereszteni. de amúgy ez egy gyerekeknek való pattogó labda, nem fitt ball :D

      Törlés
  4. Én loomi lámpát csináltam pár hónapja. :)
    http://davidsosnow.com/loomi/loomi_%20%287%20of%208%29.jpg

    Ezzel is szemezek egy ideje, de majd... egyszer. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hú de jól néz ki! nekem kicsit bonyolultabbnak tűnik, mint ez a fonalas. nem tudsz róla képet küldeni? :)

      Törlés
    2. Amit én csináltam, az nincs itthon. :(( De itt a leírás:
      http://www.loomilight.com/instructions/loomi_instructions.pdf

      Nem olyan vészes, de tény, kicsit nehezebb mint a te lámpád. :D

      Törlés
  5. Barátnőméknél is ilyen lámpabura van! Mikor kicsi voltam annyira imádtam! emlékszem, mikor elmondták, hogy ők maguk készítették, nem hittem el! Hiába, a legjobb dolgok otthon, saját kezűleg készülnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó! ügyesek, és gondolom jó sok ideje megvan már nekik, jól bírhatja :)

      Törlés

Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagyon örülök, hogy írtál! Amint tudok, válaszolok rá. Legyen szép napod! :)
Puszi, Dotty ♥