2013. január 8., kedd

DIY–lightbox

DSCF1201

Sziasztok lánykák! A mai bejegyzés egy DIY lesz. Már régóta szerettem volna csinálni egy lightbox-ot, ami tulajdonképpen a profibb, műtermi fotózást segíti elő. Nagyon egyszerű megcsinálni, kb. 1 óra kellett hozzá, közben fotóztam is a lépéseket és a végén is csináltam pár termék képet, hogy végülis milyen lett az eddigiekhez képest.

Hey Girls! Today's post will be a DIY. I wanted to do a lightbox a long time ago, which is actually helps to make a professional, studio pictures. It is very simple to do. It took 1 hour, while also photographing my steps and at the end I made some product pictures.

Amire szükséged lesz:

  • kocka alakú doboz
  • vonalzó
  • filctoll
  • zsírpapír / sütőpapír
  • fehér karton
  • szigszalag / cellux
  • sniccer

What you will need:

  • cube-shaped box
  • ruler
  • felt pen
  • greaseproof paper / baking paper
  • white cardboard
  • tape
  • utility knife

DSCF1202DSCF1203
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

1. lépés / First step

Először is ragasszátok össze a doboz alját, ezután a tetején lévő 4 kis fület vágjátok le a lehető legegyenesebben.

Firstly close the bottom of the box and tape it, then cut off straight as possible the 4 sides of the top.

DSCF1205DSCF1208
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

2. lépés / Second step

A következő lépésben rajzoljatok a megmaradt 3 oldal (teteje, két oldala) mindegyikére egy-egy négyzetet. Én az élektől 5 cm-ert mértem ki. Ha megvannak a négyzetek szintén a vonalak mentén vágjátok ki őket.

In the next step, draw a square on the remaining three (top, 2 side) each side of the box. I draw my square 2 inches from the edges. If you have the squares, also cut off them along the lines.

DSCF1209DSCF1211
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

3. lépés / Third step

Az utolsó előtti lépésben mérjétek ki a zsírpapírt az oldalakon lévő négyzetek helyére, majd ragasszátok le őket a szigszalaggal.

In the penult step measure the greaseproof paper to the squares on the sides, and tape it.

DSCF1212DSCF1215
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

4. lépés / Fourth step

Az utolsó lépésben mérjétek ki a karton méretét. Egy kicsivel kisebb legyen, mint a doboz mérete, hogy biztosan beleférjen. Ha levágtátok csak egyszerűen csúsztassátok be a kartont a hátsó oldalhoz. Kicsit megfog hajolni a papír, de ez nem gond. Én leragasztottam a külső részét a kartonnak, hogy ne csúszkáljon, de a belsőt nem, hogy lehessen igazítani, ha kell.

In the last step measure the size of the carton. A little less than the size of the to be sure it fit. If you cut the carton just simply slide it to the back side of the box. The paper will bow a little, but it's not a problem. To prevent the movement I taped the outside of the carton, but I didn’t taped the inside, because sometimes you have to move it for the perfect picture.

5. lépés / Fifth step

Csinálj pár képet az új lightbox-ban és hasonlítsd össze a régi képekkel.

Take some photos and compare with the old ones.

2012-06-06 11.50.45DSCF1239
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

2012-06-06 12.06.57-1DSCF1236
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

2012-07-01 12.13.41DSCF1226
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

2012-07-01 12.15.45DSCF1219
(kattintásra megnőnek / click to bigger size)

 

Hogy tetszik? Meg fogjátok csinálni?

What do you think? Will you do it?

23 megjegyzés:



  1. Jó ötlet :)
    Sokkal jobban érvényesülnek a termékfotók :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazad van :) nekem is ideje volt már megcsinálnom, sokkal szebb fotókat lehet így készíteni. :)

      Törlés
  2. Igen megfogom, kb fél éve akarom :D de most már tényleg szükségem van rá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is így voltam vele. azt hittem nehezebb de nagyon egyszerű volt :)

      Törlés
  3. Megvan a következő feladatom, a jövőhét végére! :) Ehhez nem kellene még egy lámpa is? Vagy csak valahonnan megint félreérthettem a dolgokat? :D
    De köszi a részletes leírást, nagyon örülök neki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha szeretnél használhatsz. nekem nem volt kéznél ilyen kis lámpa szóval ezeket a képeket úgy csináltam, hogy a vaku elé egy kis papírzsepit meghajlítva odaragasztottam, így a zsepin verődik vissza a fény :)

      Törlés
    2. Ezt a trükköt nem is ismertem, hogy vaku elé papírzsepi! :O Utálom, ahogy a termékeken csillan a fény. Kipróbálom, köszi! :)

      Törlés
    3. Bocsi, még vmi! :) A meghajlítást hogy érted?

      Törlés
    4. csak simán a vaku köré tekered, ne túl szorosan, így meghajlik a zsepi. ezután egy celluxszal rögzíted a géphez. :) így is meg fog csillanni a termékeken a fény, de tompítja kicsit. ha szeretnéd, hogy erősebb legyen a tompítást tegyél több réteg zsepit elé :)

      Törlés
  4. nagyon jó ötlet!Mostanában úgy is sűrűn előbukkan a "kreatív énem", lehet ezzel is megpróbálkozom. Ügyes vagy, jól sikerült!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hajrá! én is azt hittem, de nem egy nagy ördöngösség :) köszönöm :)

      Törlés
  5. Még ősszel én is csináltam egyet, csak én színes háttérre álltam rá.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is gondoltam rá, de mindig van olyan, amihez nem passzol az a szín, szóval maradtam a fehérnél :)

      Törlés
  6. Hú ez nagyon jó ötlet! :) Tökjó képek lettek *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugye? direkt, olyat kerestem amiről már írtam és én is meglepődtem, hogy "az anyját!" :O

      Törlés
  7. Nagyon jó lett és tényleg látványos a képeken a változás! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik! Szerintem megpróbálkozom vele a jövőhét folyamán. :)

    VálaszTörlés
  9. ezt a lightboxot egyébként én csak az őszi/téli időszakban használtam, mikor nem volt szép napsütés és elegendő fény. ilyenkor nyáron mindig kint fotózok :)

    VálaszTörlés

Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagyon örülök, hogy írtál! Amint tudok, válaszolok rá. Legyen szép napod! :)
Puszi, Dotty ♥