2012. május 17., csütörtök

DIY - radírozós tusfürdő

Mivel lassan elfogy az Oriflame-s mentás-epres tusfürdőm, ezért úgy döntöttem kipróbálok egy saját készítésű bőrradírozós tusfürdőt. A radírozós tusfürdők megőrzik a bőr puhaságát, azáltal, hogy eltávolítják a felső, elhalt hámsejteket. Az recept hozzávalóit külföldi oldalakról szedegettem össze.


Hozzávalók

1 csésze (kb. 2 dl) őrölt kávé
5 ek olívaolaj
1/2 csésze barna cukor (lehet fehér is)
1 csésze tusfürdő
3 ek méz
1 tk mandula aroma



A kávét és a barna cukrot belemérjük egy tálba, majd hozzáadjuk az olívaolaj és összekeverjük. Ekkor kissé pépes állagú keveréket kapunk. A a cukor és a kávéőrlemény masszírozza és megtisztítja a felesleges, elhalt hámrétegtől a bőrt, a kávé koffeintartalma pedig élénkíti és méregteleníti a felgyorsított anyagcsere révén a szöveteket, ezért arcápolásra, és cellulitisre is kiváló. Az olívaolaj pedig hidratálja az átradírozott bőrt.


A keverékhez hozzáadjuk a mézet. Én 1 evőkanál gesztenyemézet és 2 evőkanál édes mézet adtam hozzá. A gesztenyeméz megszépíti a hajat és felfrissíti a bőrt, segít abban, hogy megőrizze hidratáltságát. Vitamin (C, B1, B2) tartalmából pedig a tárolás során mit sem veszít, akár éveken át is megőrzi azt. Fürdővízbe téve a nemi szervek gyulladása ellen is használható. A méz emellett gyengíti a szőrtüsző mátrixsejteket, amitől a szőr gyengébb és ritkább lesz, segít szabályozni a test energiaáramlását és visszaállítani egészséges egyensúlyát, segít a kötőszövet rendellenes letapadásainak megszüntetésében és a visszerek elmulasztásában is.


A mézes masszához hozzáadtam a tusfürdőt és a mandula aromát. A mandula kiváló az érkényen és száraz bőrre, hatóanyagai nyugtatják a bőrt és rendszeresen alkalmazva puhává, bársonyossá és rugalmassá teszik azt. Telítetlen zsírsav tartalma miatt védőréteget képez a bőrön, ezáltal óvja annak hidrolipid köpenyét a külső hatások - például a szél és a hideg - ellen.



Ha nem érezzük elég folyósnak a tusfürdőnket adjunk még hozzá olívaolajat. Az összekevert masszát egy kitisztított, régi kávés üvegbe tettem és már használatra kész is. Csodálatos kávé és mandula illatot áraszt magából, az embernek kedve lenne beleharapni. A radírozós tusfürdőket inkább körkörös mozdulatokkal érdemes a testre felvinni, majd bő meleg vízzel leöblíteni. 

Jelentem működik! 
Olyan babapopsi puhaságú lett tőle a bőröm, el sem akartam hinni, ezután tuti, hogy nem kell testápolót használnom! Fantasztikus! 


Nektek, hogy tetszik? Kipróbálnátok?

4 megjegyzés:

  1. szerintem nyugodtan próbáld ki, én úgy érzem hatásos :))

    VálaszTörlés
  2. Én is majdnem ilyen összetételekből használok bőrradírt szappanos fürdés közben, szerintem is nagyon hatásos - de tusfürdőt nem teszek hozzá. Szerinted nem lehetne helyettesíteni mással? Gondolom, itt azt a célt szolgálja, hogy jobban összeálljon a cucc, könnyebb legyen felvinni - szerintem tisztítani maga a radír is tökéletes tisztít. Lehet, hogy én kipróbálom kefírrel meg egy kevés kecsketejjel, lehet, hogy már ennyi elég, hogy tusfürdő szerű krémet kapjak.

    VálaszTörlés
  3. Igen, tényleg csak azért kell bele a tusfürdő, hogy folyósabb legyen, bár én direkt olyat használtam amiben nincs káros anyag. szerintem te jobban benne vagy ebben a témában, úgyhogy lehet máskor én is valami kefírt vagy joghurtot teszek bele :) köszi a tippet! :))

    VálaszTörlés

Szia! Köszönöm a hozzászólást, nagyon örülök, hogy írtál! Amint tudok, válaszolok rá. Legyen szép napod! :)
Puszi, Dotty ♥